Γαλλοφωνία

Στις 30 Μαρτίου το σχολείο μας συμμετείχε με παιδιά της Ε΄τάξης στην εκδήλωση που έγινε στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας για τη Γαλλοφωνία (υπεύθυνη εκπ/κός κ. Τουφεξή), όπου υπό την καθοδήγηση της μαέστρου του Μουσικού Σχολείου κ. Παπαδοπούλου τραγούδησαν με παιδιά από άλλα σχολεία διασκευή του τραγουδιού “Χέρια ψηλά” στα γαλλικά.

Πρόβα για σεισμό

Στις 29 Μαρτίου το σχολείο μας σε συνεργασία με το συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο έκανε την προβλεπόμενη πρόβα για σεισμό. Στα παιδιά δόθηκαν οι ανάλογες οδηγίες για την προφύλαξη και την ασφαλή μετακίνησή τους στον αύλειο χώρο, ώστε σε περίπτωση πραγματικού σεισμού να μην υπάρξει πανικός και να αντιδράσουν αποτελεσματικά.

Ενόψει του Πάσχα…

Το σχολείο μας συγκέντρωσε τρόφιμα, είδη υγιεινής και καθαριότητας για το Κέντρο Στήριξης του παιδιού και της οικογένειας “Χαμόγελο του παιδιού” που εδράζεται στην Καβάλα (Ν. Ηρακλείτσα). Τα πακέτα στάλθηκαν δωρεάν, σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ Δράμας.

Γιορτή της 25ης Μαρτίου

Την Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Τα παιδιά με την καθοδήγηση των δασκάλων τους παρουσίασαν ένα πλούσιο πρόγραμμα με ποιήματα, τραγούδια, χορό και σκετς προκαλώντας τη συγκίνηση όλων.

Αποκριάτικο ξεφάντωμα

Χορός και κέφι στο αποκριάτικο πάρτυ του σχολείου μας την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς. Μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων έψησαν στο προαύλιο και πρόσφεραν σάντουιτς. Eυχαριστούμε πολύ!

 

 

Ο παππούς και η γιαγιά

Σε συνέχιση του προγράμματος με το παραπάνω θέμα  έγινε στις 9.3.2018 μία εκδήλωση στην αίθουσα της Α΄ τάξης (υπεύθυνη εκπ/κός Μανιουδάκη Ευαγγελία) με τη συμμετοχή των γιαγιάδων, των παππούδων και των μητέρων των παιδιών, όπου σε μια συγκινητική ατμόσφαιρα τα παιδιά της Α΄τάξης απείγγειλαν ποιήματα, είπαν τραγούδια για τη γιαγιά και τον παππού και διάβασαν το παιδικό βιβλίο του Β. Ηλιόπουλου “Μεγαλώνω τη γιαγιά μου”. Στο τέλος πρόσφεραν δώρα στις γιαγιάδες, ενώ οι μαμάδες πρόσφεραν εδέσματα, που είχαν φτιάξει οι γιαγιάδες.

 

Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Στα πλαίσια της πανελλήνιας ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (6 Μαρτίου), φαινόμενα που παρουσιάζουν αυξανόμενες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια,  έγιναν σχετικές συζητήσεις και δράσεις στις τάξεις, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών και την αποτελεσματική διαχείριση διαφορών και συγκρούσεων μεταξύ τους.

 

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία  (3 Δεκέμβρη)

Στις 5/12/17 η διευθύντρια του σχολείου και δασκάλα Ειδικής Αγωγής κ. Λαμπρίδου Ειρήνη σε συνεργασία με τη δασκάλα του Τμήματος Ένταξης κ. Στανίτσα Σία οργάνωσαν εκδήλωση αφιερωμένη στα Άτομα με Αναπηρία. Τα παιδιά παρακολούθησαν βιντεάκια που αναδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αυτά τα άτομα καθημερινά αλλά και τις ιδιαίτερες ικανότητές τους σε διάφορους τομείς (μόρφωση, ζωγραφική, μουσική,  χορό, τραγούδι, αθλητισμό) προκαλώντας την ευαισθητοποίηση και τον θαυμασμό των παιδιών. Αυτό που διαφάνηκε ήταν η αξία της διαφορετικότητας και η ανάγκη υιοθέτησης από όλους μας μιας στάσης αποδοχής, σεβασμού και στήριξης. Την εκδήλωση συμπλήρωσαν σχετικά τραγούδια κι έκθεση ζωγραφικής από τις τάξεις Β΄, Δ΄ και ΣΤ΄.  

Ο μορφωμένος άνθρωπος, κατά τον Σωκράτη…

Όταν ρωτήσανε τον Σωκράτη, τον αρχαίο φιλόσοφο,  να δώσει τον ορισμό του μορφωμένου ανθρώπου, δεν ανέφερε τίποτε για την συσσώρευση γνώσεων.              «Η μόρφωση, είπε, είναι θέμα συμπεριφοράς…

Ποιους ανθρώπους λοιπόν θεωρώ μορφωμένους;

1. Πρώτα απ’όλους αυτούς που ελέγχουν δυσάρεστες καταστάσεις , αντί να ελέγχονται από αυτές…

2. Αυτούς που αντιμετωπίζουν όλα τα γεγονότα με γενναιότητα & λογική…

3. Αυτούς που είναι έντιμοι σε όλες τους τις συνδιαλλαγές…

4. Αυτούς που αντιμετωπίζουν γεγονότα δυσάρεστα και ανθρώπους αντιπαθείς καλοπροαίρετα…

5. Αυτούς που ελέγχουν τις απολαύσεις τους…

6. Αυτούς που δεν νικήθηκαν από τις ατυχίες & τις αποτυχίες τους…

7. Τελικά αυτούς που δεν έχουν φθαρεί από τις επιτυχίες και την δόξα τους…»

“Τελικά, μήπως η μόρφωση δεν είναι τόσο θέμα πανεπιστημίων όσο..παιδείας… Και η παιδεία μεταλαμπαδεύεται κυρίως στα παιδικά χρόνια, από την οικογένεια, τις κοινωνικές συναναστροφές, το σχολείο και ό,τι άλλο μαθαίνει το παιδί… Μόρφωση είναι να ξέρεις να χειρίζεσαι ανόμοιες καταστάσεις, να γίνεσαι σοφότερος και να μπορείς να διαχειρίζεσαι τα πάθη σου…”