Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού 6 Μαρτίου

Κάθε χρόνο στις 6 Μαρτίου γίνονται δράσεις κατά του Σχολικού Εκφοβισμού στις σχολικές μονάδες.

Στη δική μας σχολική μονάδα έγιναν οι παρακάτω δράσεις φιλαναγνωσίας με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό Καραπάντζου Δέσποινα.

Α΄-Β΄ τάξεις: Διαβάσαμε το βιβλίο “Του σχοινιού τα μανταλάκια”. Ακολούθησε συζήτηση για τις σχέσεις των φίλων και βιωματικές δράσεις, όπως το να δούμε πώς μπορούμε να σηκώσουμε ξεκούραστα ένα θρανίο – μόνος\η του\της ο\η καθένας\μια ή με παρέα, να δούμε πως μπορούμε να καθίσουμε ο ένας στα πόδια του άλλου αν το κάνουμε μαζί ταυτόχρονα σε κύκλο και ακολούθησε χειροτεχνία κατασκευής ρούχων που μέσα τα παιδιά έγραψαν λέξεις – φιλία, αγάπη, ομάδα κ.ά.

Γ΄-Δ΄ τάξεις: Διαβάσαμε το βιβλίο ” Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή”. Ακολούθησε σχετική συζήτηση και ομαδική κατασκευή αφίσας και ατομικού φυλλαδίου με τις έννοιες του βιβλίου.

Δ’ τάξη: Συνεχίσαμε με “Τα βάζα της αγάπης” όπου το κάθε παιδί είχε το δικό του βάζο και οι υπόλοιποι\ες του έγραφαν κι από έναν καλό λόγο!

Δ’-Ε’ – ΣΤ’ τάξεις: Διαβάσαμε το βιβλίο “Η μέρα που έγινα κι εγώ λύκος”. Ακολούθησε σχετική συζήτηση κι έπειτα μετατρέψαμε περιπτώσεις απρεπών-προσβλητικών φράσεων που ακούγονται στις παιδικές παρέες σε άλλες με το ίδιο νόημα αλλά με πιο κομψό και ευγενικό τρόπο! Να δούμε πώς μπορεί ο καθένας από ΛΥΚΟΣ να γίνει ΓΛΥΚΟΣ.

Επίσης παρομοιάσαμε την ψυχή των θυμάτων με ένα κομμάτι χαρτί Α4, που όταν το προσβάλουν και του μιλούν άσχημα, τσαλακώνεται και δεν επανέρχεται στην αρχική του μορφή παρά τις μετέπειτα συγγνώμες.

Η ΣΤ ‘ τάξη προχώρησε και σε παραγωγή βίντεο με στιγμιότυπα από μορφές σχολικού εκφοβισμού, ενώ νωρίτερα είχαν συμπληρώσει τα παιδιά φυλλάδιο όπου κατέγραφαν τι γνωρίζουν για το θέμα και τις προσωπικές τους εμπειρίες, αν έχουν υπάρξει ποτέ θύτες ή θύματα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...