Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Στα πλαίσια της πανελλήνιας ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (6 Μαρτίου), φαινόμενα που παρουσιάζουν αυξανόμενες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια,  έγιναν σχετικές συζητήσεις και δράσεις στις τάξεις, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών και την αποτελεσματική διαχείριση διαφορών και συγκρούσεων μεταξύ τους.

 

Ο παππούς και η γιαγιά

Σε συνέχιση του προγράμματος με το παραπάνω θέμα  έγινε στις 9.3.2018 μία εκδήλωση στην αίθουσα της Α΄ τάξης (υπεύθυνη εκπ/κός Μανιουδάκη Ευαγγελία) με τη συμμετοχή των γιαγιάδων, των παππούδων και των μητέρων των παιδιών, όπου σε μια συγκινητική ατμόσφαιρα τα παιδιά της Α΄τάξης απείγγειλαν ποιήματα, είπαν τραγούδια για τη γιαγιά και τον παππού και διάβασαν το παιδικό βιβλίο του Β. Ηλιόπουλου «Μεγαλώνω τη γιαγιά μου». Στο τέλος πρόσφεραν δώρα στις γιαγιάδες, ενώ οι μαμάδες πρόσφεραν εδέσματα, που είχαν φτιάξει οι γιαγιάδες.

 

Αποκριάτικο ξεφάντωμα

Χορός και κέφι στο αποκριάτικο πάρτυ του σχολείου μας την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς. Μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων έψησαν στο προαύλιο και πρόσφεραν σάντουιτς. Eυχαριστούμε πολύ!

 

 

Μικροί μεγάλοι…χαρταετοί

Την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου με τα παιδιά της Α΄ και Β΄ τάξης επισκεφτήκαμε το Κ.Α.Π.Η. του χωριού μας στα πλαίσια προγράμμματος με θέμα «Η γιαγιά και ο παππούς» (υπεύθ. εκπαιδευτικοί: Μανιουδάκη Ευαγγελία, Λαμπρίδου Ειρήνη). Τα παιδιά είπαν ποιήματα και τραγούδια που εξήραν την αξία της γιαγιάς και του παππού στην ελληνική οικογένεια και χόρεψαν σκορπώντας κέφι και χαρά. Δύο παππούδες μας έδειξαν πώς φτιάχνονται οι παραδοσιακοί χαρταετοί, ενώ τα παιδιά φιλοτέχνησαν τις ουρές τους. Στο τέλος, μας χάρισαν 3 χαρταετούς και τα παιδιά πρόσφεραν αποκριάτικες χειροτεχνίες που είχαν φτιάξει στο σχολείο. Ευχαριστούμε την υπεύθυνη του Κ.Α.Π.Η. κ. Σουζάνα Αντωνιάδου όπως και τα μέλη του για τη ζεστή φιλοξενία και τα κεράσματα. Καλή Σαρακοστή!


        

Από τη ζωή των μελισσών…

Από την υλοποίηση του προγράμματος της Ε΄ τάξης (υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Συμεωνίδης Γιάννης) με θέμα «Η ζωή των μελισσών» σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Παρανεστίου. Ο υπεύθυνος του ΚΠΕ κ. Καρυπίδης Γιώργος επισκέφτηκε το σχολείο μας και συζήτησε με τα παιδιά της τάξης λεπτομέρειες από τη ζωή των μελισσών και για την προσφορά τους στη ζωή μας.

Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2017

Εκπαιδευτικοί και παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και παρουσίασαν μια όμορφη γιορτή με θεατρικά, μουσική, χορό, ποιήματα, κάλαντα. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων πρόσφερε κεράσματα στα παιδιά. Ευχαριστούμε όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Ενόψει των Χριστουγέννων…

Το σχολείο μας συγκέντρωσε και πρόσφερε είδη διατροφής και οικιακής χρήσης στο φιλανθρωπικό σωματείο του χωριού μας «ΣΤΟΠ». Τα δε μέλη του μας πρόσφεραν ζεστή σοκολάτα ρόφημα.

Επίσης οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης με την καθοδήγηση του δασκάλου τους κ. Κώστα Αλεξόπουλου οργάνωσαν bazaar με χριστουγεννιάτικη εφημερίδα και δικές τους κατασκευές προκειμένου να συγκεντρώσουν χρήματα για τα παιδικά χωριά SOS. Το ποσό που συγκέντρωσαν και πρόσφεραν ήταν 125 €. Μπράβο για την ευαισθησία και την πρωτοβουλία τους!

 

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία  (3 Δεκέμβρη)

Στις 5/12/17 η διευθύντρια του σχολείου και δασκάλα Ειδικής Αγωγής κ. Λαμπρίδου Ειρήνη σε συνεργασία με τη δασκάλα του Τμήματος Ένταξης κ. Στανίτσα Σία οργάνωσαν εκδήλωση αφιερωμένη στα Άτομα με Αναπηρία. Τα παιδιά παρακολούθησαν βιντεάκια που αναδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αυτά τα άτομα καθημερινά αλλά και τις ιδιαίτερες ικανότητές τους σε διάφορους τομείς (μόρφωση, ζωγραφική, μουσική,  χορό, τραγούδι, αθλητισμό) προκαλώντας την ευαισθητοποίηση και τον θαυμασμό των παιδιών. Αυτό που διαφάνηκε ήταν η αξία της διαφορετικότητας και η ανάγκη υιοθέτησης από όλους μας μιας στάσης αποδοχής, σεβασμού και στήριξης. Την εκδήλωση συμπλήρωσαν σχετικά τραγούδια κι έκθεση ζωγραφικής από τις τάξεις Β΄, Δ΄ και ΣΤ΄.  

Ο μορφωμένος άνθρωπος, κατά τον Σωκράτη…

Όταν ρωτήσανε τον Σωκράτη, τον αρχαίο φιλόσοφο,  να δώσει τον ορισμό του μορφωμένου ανθρώπου, δεν ανέφερε τίποτε για την συσσώρευση γνώσεων.              «Η μόρφωση, είπε, είναι θέμα συμπεριφοράς…

Ποιους ανθρώπους λοιπόν θεωρώ μορφωμένους;

1. Πρώτα απ’όλους αυτούς που ελέγχουν δυσάρεστες καταστάσεις , αντί να ελέγχονται από αυτές…

2. Αυτούς που αντιμετωπίζουν όλα τα γεγονότα με γενναιότητα & λογική…

3. Αυτούς που είναι έντιμοι σε όλες τους τις συνδιαλλαγές…

4. Αυτούς που αντιμετωπίζουν γεγονότα δυσάρεστα και ανθρώπους αντιπαθείς καλοπροαίρετα…

5. Αυτούς που ελέγχουν τις απολαύσεις τους…

6. Αυτούς που δεν νικήθηκαν από τις ατυχίες & τις αποτυχίες τους…

7. Τελικά αυτούς που δεν έχουν φθαρεί από τις επιτυχίες και την δόξα τους…»

«Τελικά, μήπως η μόρφωση δεν είναι τόσο θέμα πανεπιστημίων όσο..παιδείας… Και η παιδεία μεταλαμπαδεύεται κυρίως στα παιδικά χρόνια, από την οικογένεια, τις κοινωνικές συναναστροφές, το σχολείο και ό,τι άλλο μαθαίνει το παιδί… Μόρφωση είναι να ξέρεις να χειρίζεσαι ανόμοιες καταστάσεις, να γίνεσαι σοφότερος και να μπορείς να διαχειρίζεσαι τα πάθη σου…»